كرة مصرية

الطيب منتقدا نجم الأهلي السابق : خسارة كنت بحبك .. وربنا يشفيك

وجه المعلق الرياضي أحمد الطيب انتقادا لأيمن شوقي لاعب النادي الأهلي السابق والإعلامي بقناة النادي بعد انتقاد الطيب للوائح الخاصة بمسابقة دوري المرتبط بكرة السلة.

 

وكان أيمن شوقي في إحدى فقرات برنامجه على قناة الأهلي قد وجه انتقادا إلى الطيب قائلا له: “اذا كنت جاهلا باللوائح اوضحها لك ولو انت حاقد دي حاجة تانية”

 

ليرد عليه معلق قنوات الكأس عبر حسابه الشخصي بفيسبوك بنص طويل وجاء محتوى النص كالتالي”معقولة !!! — حتّى أيمن شوقى !! النضيف المحترم إبن الناس — اللى كنّا بندعيله من قلوبنا ربنا يشفيه و هو فى امريكا — يبقى كده ؟؟؟ مجرد رأى فى ان اللوائح لا تحقق العدالة للعبة كرة السلة و تظلم أندية خاصة نادى كبير بحجم الاتحاد السكندرى. عنده افضل فريق سلة فى مصر حالياً و على مر التاريخ اللى / أيمن شوقى أصلاً إسكندرانى كان جميييييل !! – يبقى كده !! و الله مش عارف أزعل منه ! 🤔 يا أيمن انا لا جاهل باللوائح ولا حاقد على الاهلى انا أرفض فكرة تطوير الناشئين على حساب حرمان اندية كبيرة من بطولات يستحقونها كده ممكن تخسر الناشئين و تخسر عدالة حقوق الفرق التى تستحق سواء اتحاد او اهلى او زمالك او سبورتنج و غيرهم — انا أشفق على أحبّاء و نجوم أصبحوا على ما انت فيه الآن – خسارة كنت باحبك جداً. و لكن لا تقلق — سأظل أدعو لك 👌ربنا يحفظك و يشفيك 🤲”

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى